A Magyar Posta jeles repüléstörténeti események centenáriumáról emlékezik meg egy szelvényes alkalmi bélyegpár kiadásával.
Nagy Péter grafikusművész, a bélyeg tervezője, így vall erről a munkájáról: „Gyermekkorom hétvégéit apámmal és testvéremmel repülőtereken töltöttem. Édesapám, Pázmándi (Nagy) József a repülés megszállottja volt, a Közlekedési Múzeum külső munkatársaként a magyar repüléstörténettel foglalkozott. Így ismertem meg barátait, a repüléstörténet kiemelkedő személyiségeit: Rév Pált, id. Rubik Ernőt, Winkler Lászlót, Bánhidi (Tóni) Antalt, Rotter (Lulu) Lajost, Weingartner Jánost és másokat. A bélyegtervet édesapám és a ’nagy öregek’ emlékének ajánlom. Köszönet a Magyar Postának, hogy ezt megtehettem.”
100 évvel ezelőtt, 1909. július 25-én Louis Blériot (1872–1936) francia mérnök, konstruktőr Calais és Dover között 36 perc alatt átrepülte a Csatorna (La Manche) 37 km-es távolságát. Ugyanebben az évben, október 17-én Magyarországon is bemutatót tartott. Ez volt az első alkalom, hogy hazánkban repülő szállt fel.
Az első motoros repülés (1903) idejéről származnak az első hazai hírek a magyar repülőmodellezők munkájáról. Blériot 1909. évi repülése azonban igazi áttörést hozott: megalakultak Magyarországon az első repülőmodellező körök, így ezt az évet tekinthetjük a szervezett magyar repülőmodellezés kezdetének.
A szelvényes bélyegpár egyik címlete azt a pillanatot ábrázolja, amikor Louis Blériot a Csatorna első átrepülésekor Dovernél elérte az angol partokat. A másik bélyegképen Blériot kisrákosi bemutató repülése szerepel. A bélyegek közötti szelvényen Blériot gépének szerkezeti rajza található, ezzel szimbolizálva és egyúttal dokumentálva a magyar repülőmodellezés 100 évét. Az újdonság elkészítéséhez a Közlekedési Múzeum nyújtott segítséget.