A Repülés története
A Repülés története
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Repülőgépek
 
Katonai Repülők
 
Bombázók
 
Elemek
 
Léghajó
 
Helikopter
 
Légikatasztrófák
 
Állatvilág
 
Ennyien voltunk
Indulás: 2010-04-01
 
Adam Air 574

 

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.

Adam Air 574-es járat
Adam Air Flight 574.png
Repülési útvonal
Adatok
Dátum 2007. január 1.
Helyszín Majene
Ok Megmagyarázatlan baleset
Indulási állomás Juanda nemzetközi repülőtér
Célállomás Sam Ratulangi nemzetközi repülőtér
Halottak 102
Sebesültek 0
Repülőgép
Repülőgép Boeing 737-400
Üzemeltető Adam Air
Lajstromjel PK-KKW
Utasok 96
Személyzet 6
Túlélők 0

Az Adam Air 574-es járata egy belföldi utakat lebonyolító, Surabaya és Manado indonéz települések között közlekedő gép volt. A PK-KKW[1] lajstromjelű Boeing 737–400 típusú utasszállító repülőgép 2007. január 1-jén Celebeszen, Polevali közelében eltűnt a radarokról.[2]

Tartalomjegyzék


A repülőgép [szerkesztés]

A gép lezuhanásakor 18 éves volt; ez a nyolcadik légitársaság, ahol utaztattak vele.[3] 45 371 órát repült, s a használhatósági engedélyt legutoljára 2005. december 25-én adták ki az indonéz hatóságok.[4] A következő ellenőrzésre 2007 januárjában került volna sor.[4] A surabayai repülőtér illetékese szerint nem volt semmi észlelhető gond a gép felszállása előtt.[5]

A repülés története [szerkesztés]

2007. január 1-jén, helyi idő szerint 12:55-kor 96 utassal (85 felnőtt, 4 gyerek és 7 nyugdíjas)[6] és hatfős személyzettel a fedélzetén a repülőgép elindult Surabajából. Az út során végig minden rendben volt egészen addig, míg a celebeszi légiirányító radarjáról el nem tűnt a repülőgép. Az utolsó kapcsolatfelvétel helyi idő szerint 14:55-kor történt. A gép utolsó ismert helyzetét egy szingapúri műhold jelezte. Ez a hely a d. sz. 1.30° k. h. 124.45° volt.[6] Ekkor a gép 35 000 láb (10 668 méter) magasan repült.[7]

A térkép Celebesz helyét mutatja (világoszölddel) Indonézia szigetei között.

A jelentések szerint a helyi időjárás viharos volt.[8] Az Indonéz Meteorológiai és Geofizikai Intézet jelentése szerint a felhők 30 000 láb (9000 méter) magasan voltak, s itt a szél 30 csomós (55 km/h) sebességű volt.[9] A gép eltűnése előtt két vészjelzést is leadott.[10] A gép jelzései azt jelezték előre, hogy nagy katasztrófa, ütközés lesz. Ezt egy katonai reptéri illetékes nyilatkozta.[11]

Az utaslista tanúsága alapján a gépen túlnyomó részben indonézek utaztak, csak egy háromfős amerikai család volt a külföldiek között.[12][13]

A gép keresése [szerkesztés]

Egyes jelentések szerint a légierő gépei öt órával a menetrend szerinti érkezési időt követően megtalálták a repülőgép maradványait.[2] Ezt a hírt később az indonéz hadsereg cáfolta. Az első légimarsall, Eddi Suyanto bejelentette: A helyszínt még nem találtuk meg. Nagyon sajnáljuk, hogy téves híreket közöltünk.[14][15][16] A félrevezető információ forrása egy falusi vezető volt Harjanto faluban, aki arról tájékoztatta a Nemzeti Kutató Irodát, hogy megtalálta a repülőgép roncsait. Csak a kutatók helyszínre érkezése után derült ki, hogy hamis információt kaptak.[10]

A nyomozás [szerkesztés]

Az indonéz miniszterelnök elrendelte egy vizsgálat megindítását, ami a repülőgép eltűnésével és ennek okaival foglalkozik. Szintén ellenőrizni fogják a gép felkészültségét és útra alkalmasságát. Egy amerikai szakértőkből álló csoport is segíti a vizsgálatot.[17]

Megjegyzés [szerkesztés]

A gép indulási és érkezési helye között egy óra időeltolódás van.

 

 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!