A Repülés története
A Repülés története
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Repülőgépek
 
Katonai Repülők
 
Bombázók
 
Elemek
 
Léghajó
 
Helikopter
 
Légikatasztrófák
 
Állatvilág
 
Ennyien voltunk
Indulás: 2010-04-01
 
Adam Air 574

 

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.

Adam Air 574-es járat
Adam Air Flight 574.png
Repülési útvonal
Adatok
Dátum 2007. január 1.
Helyszín Majene
Ok Megmagyarázatlan baleset
Indulási állomás Juanda nemzetközi repülőtér
Célállomás Sam Ratulangi nemzetközi repülőtér
Halottak 102
Sebesültek 0
Repülőgép
Repülőgép Boeing 737-400
Üzemeltető Adam Air
Lajstromjel PK-KKW
Utasok 96
Személyzet 6
Túlélők 0

Az Adam Air 574-es járata egy belföldi utakat lebonyolító, Surabaya és Manado indonéz települések között közlekedő gép volt. A PK-KKW[1] lajstromjelű Boeing 737–400 típusú utasszállító repülőgép 2007. január 1-jén Celebeszen, Polevali közelében eltűnt a radarokról.[2]

Tartalomjegyzék


A repülőgép [szerkesztés]

A gép lezuhanásakor 18 éves volt; ez a nyolcadik légitársaság, ahol utaztattak vele.[3] 45 371 órát repült, s a használhatósági engedélyt legutoljára 2005. december 25-én adták ki az indonéz hatóságok.[4] A következő ellenőrzésre 2007 januárjában került volna sor.[4] A surabayai repülőtér illetékese szerint nem volt semmi észlelhető gond a gép felszállása előtt.[5]

A repülés története [szerkesztés]

2007. január 1-jén, helyi idő szerint 12:55-kor 96 utassal (85 felnőtt, 4 gyerek és 7 nyugdíjas)[6] és hatfős személyzettel a fedélzetén a repülőgép elindult Surabajából. Az út során végig minden rendben volt egészen addig, míg a celebeszi légiirányító radarjáról el nem tűnt a repülőgép. Az utolsó kapcsolatfelvétel helyi idő szerint 14:55-kor történt. A gép utolsó ismert helyzetét egy szingapúri műhold jelezte. Ez a hely a d. sz. 1.30° k. h. 124.45° volt.[6] Ekkor a gép 35 000 láb (10 668 méter) magasan repült.[7]

A térkép Celebesz helyét mutatja (világoszölddel) Indonézia szigetei között.

A jelentések szerint a helyi időjárás viharos volt.[8] Az Indonéz Meteorológiai és Geofizikai Intézet jelentése szerint a felhők 30 000 láb (9000 méter) magasan voltak, s itt a szél 30 csomós (55 km/h) sebességű volt.[9] A gép eltűnése előtt két vészjelzést is leadott.[10] A gép jelzései azt jelezték előre, hogy nagy katasztrófa, ütközés lesz. Ezt egy katonai reptéri illetékes nyilatkozta.[11]

Az utaslista tanúsága alapján a gépen túlnyomó részben indonézek utaztak, csak egy háromfős amerikai család volt a külföldiek között.[12][13]

A gép keresése [szerkesztés]

Egyes jelentések szerint a légierő gépei öt órával a menetrend szerinti érkezési időt követően megtalálták a repülőgép maradványait.[2] Ezt a hírt később az indonéz hadsereg cáfolta. Az első légimarsall, Eddi Suyanto bejelentette: A helyszínt még nem találtuk meg. Nagyon sajnáljuk, hogy téves híreket közöltünk.[14][15][16] A félrevezető információ forrása egy falusi vezető volt Harjanto faluban, aki arról tájékoztatta a Nemzeti Kutató Irodát, hogy megtalálta a repülőgép roncsait. Csak a kutatók helyszínre érkezése után derült ki, hogy hamis információt kaptak.[10]

A nyomozás [szerkesztés]

Az indonéz miniszterelnök elrendelte egy vizsgálat megindítását, ami a repülőgép eltűnésével és ennek okaival foglalkozik. Szintén ellenőrizni fogják a gép felkészültségét és útra alkalmasságát. Egy amerikai szakértőkből álló csoport is segíti a vizsgálatot.[17]

Megjegyzés [szerkesztés]

A gép indulási és érkezési helye között egy óra időeltolódás van.

 

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?