A Repülés története
A Repülés története
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Repülőgépek
 
Katonai Repülők
 
Bombázók
 
Elemek
 
Léghajó
 
Helikopter
 
Légikatasztrófák
 
Állatvilág
 
Ennyien voltunk
Indulás: 2010-04-01
 
Adam Air 574

 

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.

Adam Air 574-es járat
Adam Air Flight 574.png
Repülési útvonal
Adatok
Dátum 2007. január 1.
Helyszín Majene
Ok Megmagyarázatlan baleset
Indulási állomás Juanda nemzetközi repülőtér
Célállomás Sam Ratulangi nemzetközi repülőtér
Halottak 102
Sebesültek 0
Repülőgép
Repülőgép Boeing 737-400
Üzemeltető Adam Air
Lajstromjel PK-KKW
Utasok 96
Személyzet 6
Túlélők 0

Az Adam Air 574-es járata egy belföldi utakat lebonyolító, Surabaya és Manado indonéz települések között közlekedő gép volt. A PK-KKW[1] lajstromjelű Boeing 737–400 típusú utasszállító repülőgép 2007. január 1-jén Celebeszen, Polevali közelében eltűnt a radarokról.[2]

Tartalomjegyzék


A repülőgép [szerkesztés]

A gép lezuhanásakor 18 éves volt; ez a nyolcadik légitársaság, ahol utaztattak vele.[3] 45 371 órát repült, s a használhatósági engedélyt legutoljára 2005. december 25-én adták ki az indonéz hatóságok.[4] A következő ellenőrzésre 2007 januárjában került volna sor.[4] A surabayai repülőtér illetékese szerint nem volt semmi észlelhető gond a gép felszállása előtt.[5]

A repülés története [szerkesztés]

2007. január 1-jén, helyi idő szerint 12:55-kor 96 utassal (85 felnőtt, 4 gyerek és 7 nyugdíjas)[6] és hatfős személyzettel a fedélzetén a repülőgép elindult Surabajából. Az út során végig minden rendben volt egészen addig, míg a celebeszi légiirányító radarjáról el nem tűnt a repülőgép. Az utolsó kapcsolatfelvétel helyi idő szerint 14:55-kor történt. A gép utolsó ismert helyzetét egy szingapúri műhold jelezte. Ez a hely a d. sz. 1.30° k. h. 124.45° volt.[6] Ekkor a gép 35 000 láb (10 668 méter) magasan repült.[7]

A térkép Celebesz helyét mutatja (világoszölddel) Indonézia szigetei között.

A jelentések szerint a helyi időjárás viharos volt.[8] Az Indonéz Meteorológiai és Geofizikai Intézet jelentése szerint a felhők 30 000 láb (9000 méter) magasan voltak, s itt a szél 30 csomós (55 km/h) sebességű volt.[9] A gép eltűnése előtt két vészjelzést is leadott.[10] A gép jelzései azt jelezték előre, hogy nagy katasztrófa, ütközés lesz. Ezt egy katonai reptéri illetékes nyilatkozta.[11]

Az utaslista tanúsága alapján a gépen túlnyomó részben indonézek utaztak, csak egy háromfős amerikai család volt a külföldiek között.[12][13]

A gép keresése [szerkesztés]

Egyes jelentések szerint a légierő gépei öt órával a menetrend szerinti érkezési időt követően megtalálták a repülőgép maradványait.[2] Ezt a hírt később az indonéz hadsereg cáfolta. Az első légimarsall, Eddi Suyanto bejelentette: A helyszínt még nem találtuk meg. Nagyon sajnáljuk, hogy téves híreket közöltünk.[14][15][16] A félrevezető információ forrása egy falusi vezető volt Harjanto faluban, aki arról tájékoztatta a Nemzeti Kutató Irodát, hogy megtalálta a repülőgép roncsait. Csak a kutatók helyszínre érkezése után derült ki, hogy hamis információt kaptak.[10]

A nyomozás [szerkesztés]

Az indonéz miniszterelnök elrendelte egy vizsgálat megindítását, ami a repülőgép eltűnésével és ennek okaival foglalkozik. Szintén ellenőrizni fogják a gép felkészültségét és útra alkalmasságát. Egy amerikai szakértőkből álló csoport is segíti a vizsgálatot.[17]

Megjegyzés [szerkesztés]

A gép indulási és érkezési helye között egy óra időeltolódás van.

 

 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-